II.třída - únor, březen
PRINCEZNIČKA NA BÁLE
Říkanka a písnička
♪ na melodii písně Běží liška k Táboru
Princeznička na bále, poztrácela korále.
Její táta mocný král, Honzíka si zavolal.
Honzíku, máš namále, přines nám ty korále.
Honzík běžel nahoru, nakopal tam bramborů.
Vysypal je před krále, nesu vám ty korále,
větší už tam neměli, ty už snědli v neděli.
V únoru si budeme povídat o pohádkách. Prostřednictvím pohádek si děti budou rozvíjet fantazii, komunikaci a vytvářet pozitivní vztah ke knihám. Děti se postupně seznámí s některými formami pohádek – klasické či moderní, budou poslouchat pohádky ve čtené formě z pohádkových knížek nebo vyprávěné pohádky. Některé z nich si i zahrají, buď jako samotní „herci“ v převlecích nebo s loutkami či maňásky.
Vzdělávací cíle:
- seznámit se s některými druhy pohádek
- poznávat pohádkové hrdiny, jejich vlastnosti
- učit se rozlišit dobro od zla
- rozpoznávat charakterové vlastnosti osob vystupujících v pohádkách
- pokusit se stručně převyprávět děj pohádky
- rozvíjet sluchové vnímání při hrách se slovy – pojmy z pohádek
- poznávat životní moudro v pohádkách, porovnávat je se skutečností
- podporovat zájem dětí o knihy a jejich ilustrace
- podílet se na dramatizaci pohádek
- učit se ovládat loutky či maňásky
- uvědomovat si na základě pohádky skutečné nebezpečí
- poznávat rozdíl mezi poezií a prózou při poslechu veršovaných pohádek
- pojmenovat pohádku podle obrázku
Říkanky k masopustu
Tidli, fidli, bumtarata,
otevřete kmotře vrata.
Maškary k vám přišly hej,
začal masopustní rej!
Masopust, masopust,
koblížky a masa kus.
Masopust, masopust,
až to sníme, bude půst…
Karkulka
Karkulka jede cupy, cupy
a vlk za ní dupy, dupy.
Karkulka pospíchá,
vlk se pěkně zadýchá.
Vlk už zkrátka nemůže,
Karkulka ho přemůže.
Říkanka s pohybem
Tiše, děti, ani muk (psst),
v televizi bude kluk.
Papír, čepička (náznak čepice),
hází lístky z autíčka (náznak házení).
Každý večer vozí dětem (náznak držení volantu)
pohádky, co letí světem (tleskání).